Normal görünüm

Yeni makaleler mevcut. Sayfayı yenilemek için tıklayın.
Dün — 25 Nisan 2024Ana akış

Oyunlarda Grafik Ayarı Nasıl Yapılır? Tüm Terimler ve Detaylar

Tarafından: Fatih Işık
25 Nisan 2024 at 20:00
oyun grafik ayarı

Bilgisayar oyunları, çoğu kişinin kolaylıkla anlayamayacağı terimlerle dolu. Her oyunun kendine has grafik ayar sayfası bulunuyor ve burada sayısız farklı kelime var. Grafik terimlerinin kelime dağarcığını bildiğinizde performansı daha kolay optimize edebilir, daha kaliteli grafiklerle oyunun keyfini sürebilirsiniz. NVIDIA, AMD ve Intel gibi şirketler sürücüleriyle birlikte oyunlar için uygun grafik ayarlarını sunmaya çalışıyor, iyi işler […]

Devamı: Oyunlarda Grafik Ayarı Nasıl Yapılır? Tüm Terimler ve Detaylar
Kaynak Technopat

Dünden önceki günAna akış

LG Display, Değiştirilebilir Frekans ve Çözünürlüğe Sahip OLED Panellerinin Seri Üretimini Duyurdu

Tarafından: İlker Şekercioğlu
24 Nisan 2024 at 19:00
LG Display Oyun OLED Panel

LG Display tarafından değiştirilebilir yenileme hızları ve çözünürlük özelliklerine sahip dünyanın ilk oyun OLED panelinin seri üretimine geçildiği duyuruldu. Şirket 31,5 inçlik panelin yeni konsept ürünlerle üst düzey oyun ekranı pazarına girişini hızlandırdığını ifade ediyor. Oyun OLED paneli, kullanıcıların içeriğe bağlı olarak yüksek yenileme hızı (FHD∙480Hz) ve yüksek çözünürlük modu (UHD∙240Hz) arasında serbestçe seçim yapmasına […]

Devamı: LG Display, Değiştirilebilir Frekans ve Çözünürlüğe Sahip OLED Panellerinin Seri Üretimini Duyurdu
Kaynak Technopat

Kare Oluşturmada Üçüncü Taraf Desteği Sunan AMD FSR 3.1 Duyuruldu

Tarafından: İlker Şekercioğlu
21 Mart 2024 at 17:00
AMD FSR 3.1

AMD tarafından NVIDIA DLSS, Intel XeSS ve diğer üçüncü taraf yükseltme çözümlerinde kare oluşturma teknolojisini mümkün kılacak FSR 3.1 adlı en son FidelityFX Süper Çözünürlük teknolojisi güncellemesi duyuruldu. AMD FSR 3.1 Yenilikleri Neler? AMD, GDC 2024’te FSR 3 FidelityFX Süper Çözünürlük teknolojisinin geçen yıl piyasaya sürülmesinden bu yana yapılan en büyük güncellemeyi duyurdu. Güncelleme kısaca […]

Devamı: Kare Oluşturmada Üçüncü Taraf Desteği Sunan AMD FSR 3.1 Duyuruldu
Kaynak Technopat

💾

AMD tarafından NVIDIA DLSS, Intel XeSS ve diğer üçüncü taraf yükseltme çözümlerinde kare oluşturma teknolojisini mümkün kılacak FSR 3.1 adlı en son

Microsoft DirectSR API, Süper Çözünürlüğün Oyunlarda Uygulanmasını Kolaylaştıracak

Tarafından: İlker Şekercioğlu
1 Mart 2024 at 13:00
Microsoft DirectSR API

Microsoft, oyun geliştiricilerin NVIDIA (DLSS), AMD (FidelityFX) ve Intel (XeSS) tarafından sunulan çeşitli Süper Çözünürlük çözümleri için destek uygulamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmış DirectSR adlı yeni bir API setini resmi olarak duyurdu. Microsoft DirectSR API Neler Sunuyor? DirectSR’nin arkasındaki fikir, Süper Çözünürlüğü modern oyunlara entegre etmeyi “daha sorunsuz” ve çeşitli donanım parçaları arasında uygun ölçeklendirmeyle […]

Devamı: Microsoft DirectSR API, Süper Çözünürlüğün Oyunlarda Uygulanmasını Kolaylaştıracak
Kaynak Technopat

NVIDIA RTX Video Super Resolution (VSR) Güncellemesi: Artık RTX 20 Serisi de Destekleniyor

Tarafından: Ahmet Yücedağ
27 Aralık 2023 at 19:00
NVIDIA RTX Video Super Resolution

NVIDIA RTX Video Super Resolution güncellemesiyle video kalitesini arttırmaya ve görüntü detaylarının korunmasını geliştirmeye çalışıyor. Bunu yaparken aynı zamanda GeForce RTX 20 serisine de bu yükseltme teknolojisini kazandıran şirket Twitch yayıncılarından olan Runebee ile anlaştı. Ünlü yayıncı da bu yükseltme teknolojisine gelen güncellemeyi yayında test ederek izleyicilerine eğlenceli dakikalar yaşattı. Geçtiğimiz günlerde RTX Video Super […]

Devamı: NVIDIA RTX Video Super Resolution (VSR) Güncellemesi: Artık RTX 20 Serisi de Destekleniyor
Kaynak Technopat

💾

NVIDIA RTX Video Super Resolution güncellemesiyle video kalitesini arttırmaya ve görüntü detaylarının korunmasını geliştirmeye çalışıyor. Bunu yaparken

NVIDIA: “DLSS, Oyunlarda Yerel Çözünürlüğün Yerini Alacak”

Tarafından: Fatih Işık
21 Eylül 2023 at 15:20
Cyberpunk 2077

Digital Foundry, kısa süre öncesinde CD Projekt Red’den Jakub Knapik, NVIDIA’dan Jacob Freeman ve Bryan Catanzaro ile bir röportaj gerçekleştirdi. Bu röportajda Cyberpunk 2077 ve yeşil takımın DLSS teknolojileri konuşuldu. NVIDIA’nın Uygulamalı Derin Öğrenme Araştırmaları Başkan Yardımcısı Bryan Catanzaro, verdiği yanıtlarda doğal çözünürlüklü oyunların artık maksimum grafik doğruluğu için en iyi çözüm olmadığını söyledi. Catanzaro, […]

Devamı: NVIDIA: “DLSS, Oyunlarda Yerel Çözünürlüğün Yerini Alacak”
Kaynak Technopat

💾

Digital Foundry, kısa süre öncesinde CD Projekt Red'den Jakub Knapik, NVIDIA'dan Jacob Freeman ve Bryan Catanzaro ile bir röportaj gerçekleştirdi. Bu

TV vs Monitör: Hangisi Tercih Edilmeli?

Tarafından: Fatih Işık
18 Eylül 2023 at 16:00

Bilgisayar kullanıcıları yeni bir ekran seçmek istediğinde genellikle monitörlere yönelir. Ancak bazı kullanıcılar TV ve monitör arasında seçim yapmak durumunda kalıyor. TV’ler/monitörler arasındaki bu tartışma uzun süredir var ve günümüzde halen devam ediyor. Özellikle bilgisayardan görüntü almak isteyenler için yapacakları seçim çok önemli. Oturma biçimi, kullanım şekli, oyun oynayıp oynamayacağınız ve konfor beklentisi gibi birçok […]

Devamı: TV vs Monitör: Hangisi Tercih Edilmeli?
Kaynak Technopat

💾

Bilgisayar kullanıcıları yeni bir ekran seçmek istediğinde genellikle monitörlere yönelir. Ancak bazı kullanıcılar TV ve monitör arasında seçim yapmak

HDMI 2.1 vs 2.0 vs 1.4: Aralarındaki Farklar Neler?

Tarafından: Ahmet Yücedağ
20 Temmuz 2023 at 20:00
HDMI 2.1 vs 2.0 vs 1.4: Aralarındaki Farklar Neler

HDMI 1.4, HDMI 2.0 ve mevcut HDMI 2.1 standardı arasındaki farkları tartışacağız. Kimilerine göre HDMI hep aynıdır, kime sorsak ses ve görüntü aktaran kablo ya da bağlantı noktası deyip geçiyor. Bu sandığınız kadar basit değil. Aynı kablo ve bağlantı noktasını görürsünüz, ancak standart farklı olabilir. HDMI 1.4: Hâlâ Piyasada HDMI 1.4, 10.2 Gbps veri aktarım […]

Devamı: HDMI 2.1 vs 2.0 vs 1.4: Aralarındaki Farklar Neler?
Kaynak Technopat

HDMI ve DisplayPort: Hangisi Tercih Edilmeli?

Tarafından: Fatih Işık
27 Mayıs 2023 at 17:00

Ekran kartları hakkında şimdiye dek sayısız konuya değindik. Ekran kartı ömrü, sıcaklık ölçümü, overclock ve testleri hakkında birçok şey yazıp çizdik. Şimdi ise günümüzde en çok kullanılan bağlantı teknolojilerinden, yani HDMI ve DisplayPort standartlarına biraz yakından bakalım. Eski nesil ekran kartları VGA tipinde, büyük bir sokete sahip bağlantı noktalarıyla birlikte geliyordu. Sonrasında dijital bağlantı sağlayan […]

Devamı: HDMI ve DisplayPort: Hangisi Tercih Edilmeli?
Kaynak Technopat

4K Oyun Oynamak Neden Bu Kadar Çok VRAM Gerektiriyor?

Tarafından: Ahmet Yücedağ
27 Mayıs 2023 at 12:00
4K Ayarlarda Oynamak Neden Bu Kadar Çok VRAM Gerektiriyor?

En iyi ekran kartlarından birini satın almak istediğinizde, performans genellikle en önemli unsurdur. Ancak son zamanlarda çok fazla VRAM’e (16 GB veya daha fazlasına) ihtiyaç duyan oyunlar görüyoruz. Star Wars Jedi: Survivor, The Last of Us Part 1, Warhammer 40K: Darktide, Hogwarts Legacy, Final Fantasy 7 Remake, Elden Ring gibi birçok oyun seçtiğiniz ayarlara ve […]

Devamı: 4K Oyun Oynamak Neden Bu Kadar Çok VRAM Gerektiriyor?
Kaynak Technopat

NVIDIA’nın Yeni Sıkıştırma Çözümü: %30 Düşük Bellekle 4 Kat Yüksek Çözünürlük

Tarafından: Fatih Işık
10 Mayıs 2023 at 18:07

NVIDIA’nın yazılım ekipleri yenilikler üzerinde çalışmaya devam ediyor. Araştırmacılar şimdi de nesne dokuları için yeni bir sıkıştırma algoritması geliştirdi: Random-Access Neural Compression (Rastgele Erişim Sinirsel Sıkıştırma). Bildiğiniz üzere GPU belleği hem oyunlar hem üretkenlik yazılımları için önem kazanmaya başladı. Yeni proje, yüksek çözünürlüklü dokuların yanı sıra yüksek doğrulukta ve doğal görünümlü materyaller oluşturmak üzere kullanılan […]

Devamı: NVIDIA’nın Yeni Sıkıştırma Çözümü: %30 Düşük Bellekle 4 Kat Yüksek Çözünürlük
Kaynak Technopat

NVIDIA Denetim Masası Ayarları Nasıl Olmalı?

Tarafından: Fatih Işık
26 Nisan 2023 at 22:00
NVIDIA 430.39 WHQL

Ekran kartı üreticileri, bildiğiniz üzere sürücü kontrol paneli aracılığıyla sayısız ayar, sayısız seçenek sunuyor. NVIDIA Denetim Masası (NVIDIA Control Panel) yıllardan beridir ziyaret ettiğimiz bir yer. Burada detayını bilmediğimiz birçok ayar seçeneği mevcut. İster en yeni nesil RTX, isterseniz daha eski GTX serisi ekran kartına sahip olun, kontrol panelindeki ayarları optimize etmek bize birçok fayda […]

Devamı: NVIDIA Denetim Masası Ayarları Nasıl Olmalı?
Kaynak Technopat

NVIDIA 430.39 WHQL

Microsoft Edge, Video Super Resolution Desteği Kazanıyor

Tarafından: Fatih Işık
5 Mart 2023 at 18:47

Oyunlara uygulanan yükseltme teknolojileri fazlasıyla yaygınlaştı. Şimdi ise hayatımıza yapay zeka destekli video yükseltme teknolojileri giriyor. NVIDIA’nın yeni kullanıma sunduğu RTX Video Super Resolution teknolojisini detaylıca ele almıştık. Bunun yanında, Intel’in kendine özgü projesi üzerinde çalıştığını öğrenmiştik. Microsoft, Chrome’un ardından Edge tarayıcısının Video Super Çözünürlük desteği kazandığını duyurdu. Kalite yükseltme özelliği GeForce ve Radeon kullanıcıları […]

Devamı: Microsoft Edge, Video Super Resolution Desteği Kazanıyor
Kaynak Technopat

❌
❌