Normal görünüm

Yeni makaleler mevcut. Sayfayı yenilemek için tıklayın.
Dünden önceki günAna akış

G-SYNC Pulsar Nedir, Ne İşe Yarar?

Tarafından: Fatih Işık
15 Ocak 2024 at 10:00

Oyunlardan en iyi verimi elde etmek için yalnızca donanım gücü değil, yazılım teknolojilerinden de yararlanmamız gerekiyor. Üreticiler de oyunlardaki gelişime ayak uydurmak amacıyla yeni yazılım teknolojileri geliştirmeye devam ediyor. Şüphesiz bu işin öncüsü NVIDIA. Yeşil takım, güçlü grafik mimarileri ve ekran kartlarıyla ön plana çıksa da sayısız yazılım platformuna ev sahipliği yapıyor. Bunlardan sonuncusu ise […]

Devamı: G-SYNC Pulsar Nedir, Ne İşe Yarar?
Kaynak Technopat

💾

Oyunlardan en iyi verimi elde etmek için yalnızca donanım gücü değil, yazılım teknolojilerinden de yararlanmamız gerekiyor. Üreticiler de oyunlardaki

AMD İşlemcilerde Performans Kazancı: PBO ve CPB Nedir?

Tarafından: Fatih Işık
7 Aralık 2023 at 20:00

Her bilgisayar kullanıcısı donanımlarından maksimum performansı almak, tüm potansiyelini son damlasına kadar kullanmak ister. İşlemci üreticileri artık çekirdeklerin kullanım şekli, frekanslar ve voltajları otomatik olarak ayarlayabilecek yazılımlar geliştirmeye başladı. Hatta yavaş yavaş yapay zekadan da yararlanmaya başladılar. Biz bugün AMD’nin iki ayrı teknolojisine odaklanacağız: Precision Boost Overdrive (PBO) ve Core Performance Boost (CPB). Bedava Performans […]

Devamı: AMD İşlemcilerde Performans Kazancı: PBO ve CPB Nedir?
Kaynak Technopat

Cyberpunk 2077 ile DLSS 3.5 Testi

Tarafından: Fatih Işık
23 Eylül 2023 at 16:24

Yazılım konusunda başka bir noktaya ulaşan NVIDIA, Gamescom 2023’ü fırsat bilerek DLSS teknolojisinin yeni bir sürümü olan DLSS 3.5‘i kullanıcılarla tanıştırmıştı. Yeni sürüm Ray Reconstruction (Yeniden Işın Yapılandırma) adı verilen bir teknolojiyle geliyor. Şirket DLSS 3.5’i ilk kez Cyberpunk 2077’de kullanmayı tercih etti, biz de hem oyunun hem de Ray Reconstruction’ın detaylarına yakından bakalım istedik. […]

Devamı: Cyberpunk 2077 ile DLSS 3.5 Testi
Kaynak Technopat

💾

Cyberpunk 2077 2.0 sürümü ile hayatımıza giren NVIDIA'nın yeni DLSS 3.5 Ray Reconstruction teknolojisini test ettik.

Monitörde Ghosting Nedir?

30 Mayıs 2023 at 15:45

Monitörlerde en çok dikkat ettiğimiz unsurlar genelde çözünürlüğü, tazeleme hızı, gecikme süresi, renk gamutu gibi özellikler oluyor. Fakat dikkat etmesek de monitör deneyimimizi birebir etkileyen bir başka unsur ise monitörde oluşan hayalet efektleri (ghosting). Ghosting Nedir? Monitör üzerindeki hareketli görüntüler etraflarında kalıntılar bırakır. Biz bu kalıntılara “hayaletlenme” ismini veriyoruz. Bu hayaletlenme görüntünün önünde veya arkasında […]

Devamı: Monitörde Ghosting Nedir?
Kaynak Technopat

Cyberpunk 2077 Yeni Teknolojiler Kazandı: RT Overdrive, NVIDIA DLAA, Intel XeSS

Tarafından: Fatih Işık
14 Nisan 2023 at 16:20
Cyberpunk 2077 genişleme

NVIDIA ve CD Projekt RED, haftalar öncesinde RTX Path Tracing teknolojisinin Cyberpunk 2077’ye geleceğini müjdelemişti. Cyberpunk 2077 şimdi aldığı güncellemeyle birlikte RayTracing: Overdrive moduna kavuştu. Yeni oyun profiliyle birlikte “yol izleme” olarak bilinen teknoloji GeForce RTX ekran kartlarında kullanılabiliyor. Overdrive modunu açabilmek için minimum RTX 3090 veya RTX 4070 Ti gibi güçlü GPU’lar gerekli. Ancak […]

Devamı: Cyberpunk 2077 Yeni Teknolojiler Kazandı: RT Overdrive, NVIDIA DLAA, Intel XeSS
Kaynak Technopat

Cyberpunk 2077 genişleme

Cyberpunk 2077 ile DLSS Momentumu Başlıyor

Tarafından: Asım Demir
11 Nisan 2023 at 20:20
Cyberpunk 2077 ile DLSS Momentumu Başlıyor

Heyecanla beklenen, Cyberpunk 2077‘nin Ray Tracing: Overdrive Modunun ön izleme lansmanı bugün gerçekleşiyor. GeForce RTX 40 Serisi sahipleri, DLSS 3 Frame Generation’ın gücü sayesinde oyundaki performansı katlayabiliyor. Ayrıca Everspace 2 ve LEAP kısa bir süre önce DLSS 2 desteğiyle erken erişime açılırken Like a Dragon: Ishin!‘in DLSS 2 performans desteği almasıyla DLSS Momentumu hız kesmeden devam ediyor. Tam Işın İzlemeyle Şehri […]

Devamı: Cyberpunk 2077 ile DLSS Momentumu Başlıyor
Kaynak Technopat

Cyberpunk 2077 ile DLSS Momentumu Başlıyor

Path Tracing, Cyberpunk 2077’de RTX 4090’ın Belini Büktü

Tarafından: Fatih Işık
8 Nisan 2023 at 12:55

NVIDIA, birkaç gün önce Cyberpunk 2077’nin yeni RT Overdrive modunu tanıtmak maksadıyla yeni bir video yayınladı. Daha önce RT Overdrive modunun “RTX Path Tracing” teknolojisini kullandığını yazmıştık. Bu teknoloji grafikleri inanılmaz hale getiriyor, ancak yükün altından koskoca GeForce RTX 4090 bile kalkamıyor. Amiral gemisi ekran kartı, RT Overdrive modu etkin haldeyken oyunu 16 FPS’de çalıştırabiliyor. […]

Devamı: Path Tracing, Cyberpunk 2077’de RTX 4090’ın Belini Büktü
Kaynak Technopat

Path Tracing, Cyberpunk 2077'de RTX 4090'ın Belini Büktü - Technopat

💾

NVIDIA, birkaç gün önce Cyberpunk 2077'nin yeni RT Overdrive modunu tanıtmak maksadıyla yeni bir video yayınladı. Daha önce RT Overdrive modunun "RTX Path

❌
❌